mandag 28. april 2014

Fantastisk avslutning på vintersesongen.




Våren er helt fabelaktig på fjellet. I toppen av grana sitter måltrosten med sin vakre sang, og i det fjerne høres tiurleik.Vi pakker oss inn i skinnfeller og pledd og sitter lenge ute i de lyse vårkveldene. Etter som mørket kommer krypende, tennes flere og flere stjerner. Bålpanna gir litt varme, men mest kos.

 Ei uke etter påske ventet nykjørte løyper på de som dro til Skeikampen. Det var trivelig å møte på en god del skientusiaster. Noen ga uttrykk for at de var på årets beste skitur denne helgen.
 I år har jeg kjøpt meg rubbeski, eller zero-ski, og de er jeg storfornøyd med. De må renses en gang i blant etter turen, for det blir liggende utrolig mye klister etter andre ski i løypene. Ved kuldegrader sprayer jeg med silikon. Jeg slet med kladder på en av turene da det hadde falt mye nysnø, men på tampen av sesongen, i sol og varmegrader, var de en fryd å gå med! Og kjempegod glid!!
 Som en kan se i det fjerne, er det fortsatt mye snø i bakkene i Kvitfjell, men anleggene der og på Skeikampen stengte ved påskeslutt.
Denne lille hardhausen gir håp,"nytt liv av daude gror".
Vesle harepus har sørget for å gjødsle den.
Nå ser vi fram til blomstringstid rundt hytta!

1 kommentar:

  1. Så herlig dere har det,og våren kommer sent og praktfult på fjellet :-)

    SvarSlett