tirsdag 13. desember 2011

Rekkverk

 Nå nærmer julen seg, og vi kan unne oss noen dager fri fra arbeid på hytta. I disse korte, mørke, kalde desemberdagene dropper vi å holde på med maling og beis. Hytta kan utmerket brukes som den er. Rekkverket til trappa begynner å bli ferdig. Vi spekulerer litt på om vi behøver rekkverk på begge sidene. Det er fint med den lille åpningen som blir mot spisestua. Kanskje vi kan sette opp hyller eller skap der? Ferdig med listverk, har vasket alle flisene og tørket over veggene. Nå har vi lyst til å gå på ski, noen løyper er kjørt opp, og to heiser går i alpinbakken. Det har blitt dårlig med trim utendørs, bare en og annen rask tur for å trekke frisk luft.
 Jeg synes Uno er god på å finne løsninger, dette ble et solid rekkverk. Siden trappevangene er buet, måtte hver stolpe tilpasses, og den nederste måtte faktisk skjøtes. Vil ikke synes når alt er ferdig pusset og behandlet.
 Han laget også en liten del for å feste toppen av rekkverket til den store søyla. Spisestua har vi satt på plass der den hører hjemme. Snart er det ikke så mye mer å fortelle om på bloggen, og det er nesten litt vemodig. Til helgen ønsker vi godt kjørevær, da har vi planer om å ta med henger, full av skap, madrasser og annet utstyr. Det skal bli fint å få litt tekstiler i hytta!

1 kommentar:

  1. Googlet meg til bloggen din idag, er så glad at jeg funnet den! :-) jeg og kjaeresten har lånt hytte av venner på skeikampen en del ganger men overveger nå & bygge oss egen. Gleder meg til og sette meg ned og lese i arkivet ditt :-)

    SvarSlett